Projekt Sekretär del 2

Igår kväll spenderade jag några timmar i garaget med att slipa bort lacken och rugga upp träet på sekretären. Tog mycket längre tid än jag trodde och det gick åt groteskt mycket slippapper.
 
Slipmaskinen som jag fått av svärmor och hennes man i julklapp fungerade hur bra som helst. Inga värstingsaker alls men slipade precis lika bra som en dyr skulle ha gjort.

 
Efter några timmars slipande och frustande så var jag klar, och då såg det ut såhär
 
 
 
 
 
 
Insidan kommer inte att slipas och lackas, skulle bli så extremt svårt att komma åt allt så det får vara orginal. Finns så mycket annat att lägga tid på nu ändå. Har däremot planer på att lägga gamla tidningar (1950 talet) som jag har hittat i botten på alla lådor och sedan lägga en glasskiva ovanpå för att få de lite roligare. Får se vad 3st glasskivor kan kosta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0