Projekt Sekretär del 1

I hallen har vi en tom vägg där vi ville ha en byrå eller något liknande. Vi vill ha ett ställe där man snabbt kan lägga ifrån sig mobiltelefon, nycklar, plånbok m.m samt även mössa och vantar nu under vintertiden och även en snygg möbel för att fylla ut den tomma väggen. Vi har 2 stycken tavlor från förra lägenheten som även ska upp där men väntat med det tills vi vet hur det blir med en möbel väl på plats.
 
 
 
Finns gott om många fina byrås att köpa men då vi hellre spar pengar och lägger på annat just nu då det varit mycket utgifter så har jag setat och skannat på blocket i timmar. Hittade tillslut en Sekretär som var sänkt från 1100:- till 400:- ringde på den dagen efter då jag hittade den 23.30 på kvällen. Klart den blev såld kvällen innan så tillbaka till ruta ett. Min mamma var över och kollade hur långt vi hade kommit den dagen och sa då att hon hade en precis likadan sekretär över som hon köpte till "mig" när jag var liten som jag kunde få ta.
 
Hämtade den samma kväll och ställde in den i garaget.
 
Efter några dagar kände jag att det fanns tid att börja göra iordning den. Först skulle alla beslagen monteras bort så man kommer åt att slipa och måla ordentligt. Nyckelhålsbeslagen till luckan och den lilla lådan ska ersättas med några andra beslag då nyckeln till möblen inte finns kvar och jag vill att det ska vara lätt att öppna den. 
 
 
Då vi har skoställ + hatthylla som är blankvit i hallen så kändes en vit lackfärg mest naturligt att måla den med. Bröt helt mot trenden "shabby chic" måla med färg som lyser igenom och sedan en fransk text på den =)   Färgen köpte vi på Coop Forum här i stan och vi betalade 169:- för 1/2 liter.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0