"Nytt" golv i köket

Har varit ledig den här veckan och har fått massor gjort på huset.
 
Vi var och hälsade på hos våra vänner som också bor här på landsbygden och när jag åkte därifrån kände jag mig väldigt inspirerad. De har nämligen tagit bort parkettgolvet ur flera rum och tagit fram furugolvet som ligger, det har de sedan fått slipat och lutat och resultatet blev kanon.
 
Hemma har vi ett fint fiskbensparkett i 75% av boytan på entreplanet. Köket var det ända rummet som saknade trägolv. VId lunchtid idag så blev jag riktigt nyfiken på vad som skulle finnas under. I vårat skafferi lyfte jag försiktigt på plastmattan som låg och därunder såg man ett lackat furugolv. Just på den lilla biten så var det i väldigt bra skick men utgick från att det skulle vara vädigt slitet på många delar då det säkert varit med om en hel del iom att det ligger i ett kök.
 
När frun kom hem så la jag fram förslaget lite försiktigt då hon tycker det är lite jobbigt med stora förändringar, och helt plötsligt sluta ut korkmattan ur köket när man inte riktigt vet vad som väntar en under och samtidigt så är vi mitt uppe i en massa andra projekt. Några minuter senare så var arbetet igång,
 
 
 
 
Just framför spisen så var det väldigt fult, och på några ställen i hörnen var det ganska så missfärgat. Nu väntar vi på att en bekant ska höra av sig för att komma hit och slipa och lacka om det. Bara att hoppas att han har tid så snart som möjligt. I samma veva så ska vi byta ut bänkskivorna och måla väggarna över bröstpanelen.
 
Så här blev resultatet.
 
 
 
Före:
 
 
Efter:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0