Lite blommor vid entrén

Ville ha en lite trevligare entré så vi var iväg till Granerfeldts blommor och handlade lite. Vi kom hem med 3 utekrukor och lite blommor och jord. Hemma sedan tidigare hade vi två påskliljor och pärlhyacint lökar. Krukorna kostade 89, 113 & 149:- Penséerna kostade 7:- / styck.
 
Medans jag höll på och fyllde ett släp med en massa skräp som skulle till återvinningscentralen så planterade frugan blommor. Jag var med som lite smakråd, vilka blommor som skulle sitta i vilken kruka. I den stora krukan så väntar vi nu tålmodigt på pärlhyacinterna ska komma upp.
 
Lilla krukan - Röda & Vita Penséer
Mellan krukan - blå/vita Penséer & Påsklilja
Stora krukan - Påsklilja och Pärlhyacint
 
 
Idag när jag var ute på äventyr så hittade jag en kruka som min fru fick för ett tag sedan av sina arbetskamrater. Stannade till och köpte en blomma (ingen aning om vad den heter) för 25:- jord hade vi kvar. Här är resultatet
 
 
Pris totalt: 443:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0